Dagelijks archief: 10 augustus 2017

10 augustus 2017 – Perdika

lisette yue jan

Vandaag alweer dag 22 van onze vakantie! De dagen vliegen ongemerkt voorbij. Zelfs nu we door het warme weer in Griekenland niet eens zo’n hele volle agenda hebben. Na het ontbijt rijden we vanochtend weer 2 kilometer de berg af, naar Arilla Beach. Het is nog heerlijk rustig op het kleine strandje en Jan en Y-A plonzen samen lekker in de zee. Ik laat het zwemmen in de zee maar aan mij voorbij gaan en ik pas op alle spulletjes die we bij ons hebben. Ook heb ik nog rondgekeken of de zeemeermin er nog was, maar ze is vermoedelijk voorgoed terug naar haar vriendinnen in de onderwaterwereld.

Voor de middag gaan we lunchen in Perdika centrum. Eerst gaan we langs de apotheek. Door het vele rijden in de bergen en het zwemmen zit mijn oor  regelmatig helemaal dicht. Bij de apotheek word ik resoluut naar de dokter doorgestuurd, die 50 meter  voorbij de bakker zit. Tja Perdika bllijkt echter wel 5 bakkers te hebben, maar na een kwartiertje lopen, zoeken en vragen komen we toch op een klein dokterspostje terecht. Het ziet er naar uit dat het zelfs speciaal ingericht is voor toeristen. Binnen 5 minuten ben ik aan de buurt en even snel sta ik ook weer buiten met een recept voor een spray voor mijn oor.

Voordat we terug gaan naar de apotheek besluiten we om eerst te gaan lunchen. Hadden we gisteren in Parga een lekkere broodjeszaak gevonden, vandaag in Perdika kozen we het verkeerde restaurant. Als lunch een pita broodje met gyros leek ons wel lekker, maar de patat  met ketchup, mosterd en tzatzikin door de gyros heen was wel wat veel van het goede. En ook de kaasspannekoek van  Y-A bleek een grote plak gebakken kaas te zijn.

Omdat ik het restaurant gekozen had moest ik wel wat goed maken en gingen we bij de bijna buren van het Griekse restaurant naar de Italiaanse ijscoman. We  bestelden drie grote ijscoupes die bij elkaar heel wat duurder waren dan de lunch die we hadden gegeten bij het Griekse restaurant.

Na de lunch en het ijs eten gingen we met het recept naar de apotheek en daar bleek gelukkig de spray voor mijn oor op voorraad, dus hopelijk blijft de rest van de vakantie mijn oor nu gewoon open.

Verder rusten we nog een paar uur uit op de kamer en rond 17.30 uur verplaatsen we ons naar het zwembad waar we vanavond ook voor het diner blijven. Y-A heeft een paar Griekse meiden van haar leeftijd gevonden waarmee ze zich prima vermaakt in het zwembad.

Morgen onze laatste volle dag Griekenland. We rijden morgen nog een keer terug naar Parga. Gewoon omdat er toch meer valt te doen dan in Perdika. En dan morgenavond de koffers inpakken voor de terugreis. We moeten zaterdag om 11.00 uur van de kamer en de boot gaat pas om 20.15 uur. We moeten nog wel iets verzinnen hoe we ons al die uren gaan vermaken.

We hebben inmiddels ook een hotel in Duitsland voor de terugreis (15 augustus) geboekt. Vanuit Venetië gaan we twee lange reisdagen maken. Volgende week dinsdag 600 kilometer  en woensdag nog eens 700 kilometer.