09 augustus 2017 – Perdika – Parga – Perdika

lisette yue jan

Vanochtend zijn we bijtijds opgestaan, zodat we al rond 08.15 uur aan het ontbijt zitten.
Rond 09.00 uur rijden we richting Parga. Dat blijkt toch nog een half uur rijden te zijn van Perdika. Rondom Parga is het al behoorlijk druk en we vinden met moeite een parkeerplek.

Parga is behoorlijk veranderd in de laatste 10 jaar. De keren dat wij er waren, 2001, 2002 en 2007 was in de meivakantie, dus sowieso nog geen echte drukke vakantietijd, maar nu is het er toch wel heel erg druk en vooral ook volgebouwd met nieuwe hotels en winkeltjes. Valtos Beach het naast gelegen strand is helemaal onherkenbaar veranderd. Het knusse familiehotel waar we een aantal keren verbleven is helemaal verbouwd en maakt nu een hele moderne indruk!

Geen spijt dat we deze keer een hotel in Perdika hebben geboekt. Het is hier nog relatief rustig en zeker bij het hotel waar wij verblijven is heerlijk rustig.

De lunch doen we nog in Parga, maar daarna rijden we weer terug naar ons hotel. De temperaturen zijn inmiddels alweer hoog opgelopen. Tot 15.30 uur blijven we op de kamer. Dan valt de stroom uit en zoeken we onze verkoeling maar weer bij het zwembad. Gelukkig is er na een uur weer stroom en gaat de airco weer vanzelf aan en komen we na het zwemmen terug op een enigszins koele kamer.

Voor het avondeten rijden we weer naar Perdika centrum. Ook vandaag weer heel veel wespen rondom de tafels, maar gelukkig zorgt de wierook op tafel dat we gewoon kunnen eten.

Voor de laatste dagen in Griekenland hebben we niet een heel druk programma meer. Zaterdagavond varen we terug naar Italië waar we zondagochtend weer in Ancona aan komen. Hopelijk is het dan inmiddels in de buurt van Venetië waar we ook nog een dagje blijven beter van temperatuur, zodat we ook echt iets van de stad kunnen zien.

Morgenochtend gaan we weer naar Arilla Beach waar het tot het middaguur wel aangenaam verblijven is. De zeemeermin zullen we waarschijnlijk niet meer terug zien. Zij is vast en zeker voorgoed weg gezwommen van het vasteland.